وقتي صحبت از ابزار به ميان مي آيد، منظور آن چيزهايي است كه در دنياي ديجيتال در اختيار ما هست تا با آنها كار ماركتينگ يا بازاريابي خود را انجام دهيم. اينجا در اين مطلب، مقصود ما از ابزارها در واقع بسترهايي است كه جزو دارايي ما (assets) در فضاي ديجيتال به حساب مي آيد. درست شبيه كارت ويزيت، بروشور، پوستر و ... در دنياي فيزيكي. اشاره مختصري به ابزارهاي آن شد، هر آنچه كه در فضاي آنلاين داريم تا با كمك آن محتوا توليد كنيم، ميتواند به عنوان ابزاري براي ديجيتال ماركتينگ يا يك دارايي ديجيتالي براي ما محسوب شود. مانند وبلاگ، وبسايت، ايميل، فضاهاي شبكه هاي مجازي مانند اينستاگرام، توييتر و ...
در اين مطلب به طور مختصري به توصيف و كارآيي اين دارايي ها در دنياي ديجيتال ماركتينگ مي پردازيم.
وبسايت
شما در وبسايت خود مي توانيد هرگونه محتوايي اعم از نوشته، عكس، ويديو قرار دهيد. بنابراين محتواي وبسايتتان نمايانگر فعاليتهاي تجاري، لوگو، نحوه كاركرد و خدماتي است كه به مشتريان خود ارائه مي دهيد. يك وب سايت درست مانند ويترين يك فروشگاه است. جايي براي عرضه ي كالا و خدمات مورد نظرتان.
اگر دقت كنيد هر وب سايتي داراي بخش درباره ما و تماس با ما است كه در اين بخش ها مي توان اطلاعات تماس و توضيحاتي درباره كار و فعاليت آن سازمان را يافت. در ديجيتال ماركتينگ داشتن يك وبسايت امري اجتناب ناپذير به نظر مي رسد. چون دارايي مهم ما براي اعلام خود به ديگران است.
وبلاگ
داشتن وبلاگ براي انجام فعاليت در زمينه ديجيتال ماركتينگ مي تواند از كم هزينه ترين كارها باشد. در وبلاگ محتوا توليد مي شود. منظور از محتوا هرگونه نوشته، پيام، عكس، ويديو و به طور كلي چيزي از جنس ديجيتال است كه قرار است پيامي را به مخاطب منتقل كند. با توليد محتواي مرتبط با كار خود، اعم از متن تبليغاتي، آموزشي يا خبري باعث مي شويد كه توسط موتورهاي جستجو ديده شويد و ترافيك افرادي كه در جستجوي علايق مرتبط با كار شما هستند، به سمت وبلاگ شما هدايت شود.
اينفوگرافيك
اينفوگرافيك در واقع تلفيقي است از عكس و نوشته. به صورتي كه با ترسيم يك چارت معنادار و افزودن نوشته هاي متناسب، با كمك تصويرگري بهترين انتقال مفهوم مورد نظر به مخاطب را انجام ميدهد.
پي دي اف و كتاب ديجيتال
در فضاي ديجيتال ماركتينگ مي توان آن را معادل بروشورها و مجله هاي تبليغاتي در دنياي فيزيكي دانست. اين كتابهاي ديجيتال مي توانند شامل تبليغات عكسي و متني، شرح خدمات و كالاي مورد نظر شما، آموزش خاصي در زمينه فعاليتتان، اخباري مرتبط يا ارائه اطلاعات تماس باشند.
اكانت شبكه هاي اجتماعي
توييتر، فيس بوك، اينستاگرام، تلگرام و ... فضاهايي هستند كه به راحتي با ساخت يك اكانت رايگان مي توان گوشه اي از آن فضاها را به خود اختصاص داد و مالك آن شد.
2) http://webonline.monoblog.ir/post-30.html
3) http://web-designing.bigsite.ir/post-178866.html
4) http://web-designing1.monoblog.ir/post-30.html